روغن شترمرغ پارمیس

روغن شترمرغ پارمیس صد در صد خالص و طبیعی

روغن شترمرغ پارمیس

روغن شترمرغ پارمیس صد در صد خالص و طبیعی

چرا از روغن شترمرغ استفاده کنیم


روغن شترمرغ حاوی اسیدهای چرب امگا 3، 6 ، 9 و سایر اسیدهای چرب ضروری می باشد که برای شادابی و حفظ ساختار پوست بسیار موثر است. اسیدهای چرب نقش بسیار مهمی در رشد ، تقسیم سلولی و سلامت سلولها دارند. مطالعات نشان می دهد که استفاده از اسیدهای چرب ضروری بر روی اثر زخمها موجب افزایش سرعت بهبود آنها می گردد. این اسیدهای چرب در روغن شترمرغ به وفور یافت می شود. با توجه به افزایش انواع استرس های زندگی شهرنشینی استفاده از روغن شترمرغ برای حفظ طراوت و شادابی پوست بسیار بهتر از انواع ترکیبات شیمیایی است که امروزه به فراوانی در بازار یافت می شود.تحقیقات اخیر نشان داده است که استفاده از روغن شترمرغ در بیماران دیابتی که از عوارض ناشی از خشکی پوست و تاخیر در التیام زخم ها رنج می برند ، نتایج بسیار درخشانی در پی داشته است. ساختار روغن شترمرغ شباهت زیادی به چربی طبیعی پوست انسان دارد اما سایز مولکولی این روغن کوچکتر است، بنابراین قدرت و سرعت نفوذ آن در پوست بسیار بالا است. لازم به ذکر است که روغن شترمرغ باعث مسدود شدن منافذ پوستی نمی شود. این محصول به طور طبیعی بعد از مدتی به دوفاز مایع بالا و نیمه جامد در پایین در می آید. از آنجاییکه هر کدام از این لایه ها حاوی انواع مشخصی از اسیدهای چرب می باشد استفاده همزمان از آنها مطلوب تر است. لذا قبل از استفاده، ظرف محتوی روغن را تکان دهید. در جای خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید (داخل جعبه) نگهداری شود. نگهداری روغن شترمرغ ثمین در یخچال باعث افزایش ماندگاری محصول تا بیش از یک سال می گردد، البته این کار موجب انجماد نسبی روغن می شود که تغییری در خواص روغن ایجاد نمی کند. به طور کلی استفاده روزانه از روغن شترمرغ بر روی پوست صورت و دست ها به خصوص در هنگام شب و قبل از خواب موجب شادابی و طراوت پوست و از بین رفتن چین و چروک آن در دراز مدت می گردد.

·       به افرادی که از خشکی بیش از حد پوست رنج می برند و پس از استحمام دچار خارش پوست می شوند توصیه می گردد پس از هر بار استحمام صورت و دست های خود را با روغن شترمرغ به خوبی  چرب کنند.

·       برای از بین بردن جوش های صورت به مدت 3-2هفته روزی یک مرتبه پس از شست و شو با صابون های غیر محرک، روغن شترمرغ به خوبی در حدود یک دقیقه  روی پوست مالیده شود. لکه های پوستی زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند.

·       برای ترک های پاشنه و کف پا روزی دو بار (به خصوص یک مرتبه قبل از خواب ) روغن شترمرغ به خوبی مالش داده شود. حد اکثر در طی سه روز اثرات آن مشهود خواهد بود.

·       استفاده از روغن شترمرغ بر روی خراشیدگی ها و زخم های پوستی  و سوختگی ها روزی سه مرتبه در طی یک هفته تاثیر بسیار مطلوبی در التیام داشته و اثر زخم بسیار کمتری به جا می ماند.

·        برای جلوگیری از اثرات زیانبار انواع محصولات آرایشی که عمدتاً از مواد مصنوعی و گهگاه حساسیت زا تولید شده اند توصیه می گردد قبل از خواب و پس از شست و شوی صورت ، روغن شترمرغ به خوبی روی صورت مالیده شود.

·       افرادی که از درد در ناحیه مچ دست رنج می برند ، نظیر کارگرانی که کارهای تکراری با دست انجام می دهند و یا کاربران کامپیوتر و تایپیست ها و بیماران مبتلا  به روماتیسم و درد های کمر و زانو روزانه سه مرتبه روغن شترمرغ را هر بار به مدت سه دقیقه روی ناحیه درد به خوبی مالش دهند. اثرات تسکینی در طی سه تا هفت روز بسته به شدت درد ظاهر خواهد شد.

·       ورزشکاران و افرادی که دچار کوفتگی  و کشیدگی عضلانی و یا کشیدگی و التهاب تاندون ها و لیگامنت ها شده اند برای تسکین درد روزی دو مرتبه باید ناحیه را به خوبی و حداقل به مدت پنج دقیقه با روغن شترمرغ مالش دهند و این کار را تا حدود یک هفته ادامه دهند. انجام این کار در هنگام شب و قبل از خواب و بستن ناحیه مذکور با باند کشی نتایج بهتری در پی دارد.

·        یکی از انواع ماساژ بدن ، ماساژ با روغن می باشد. استفاده از روغن شترمرغ به جای روغن های رایج هم اثرات تسکینی ماساژ را افزایش می دهد و هم  موجب شادابی و طراوت پوست می گردد.

منبع : وبلاگ روغن شترمرغ ثمین نوشته شده توسط دکتر حسن واحدی

تنظیم : گروه علمی شرکت زیبا رویان ایلیا (تولید کننده روغن شترمرغ پلینی)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.